WYCIECZKA DO ŁAŃCUTA, MARKOWEJ I RZESZOWA

18 października dla uczniów naszej szkoły zorganizowana została wycieczka do Łańcuta, Markowej i Rzeszowa.  O godzinie 8:00 wyjechaliśmy z pod szkoły do Łańcuta, który był pierwszym punktem naszego wyjazdu. W Łańcucie podziwialiśmy piękny zamek, którego komnaty zrobiły na nas duże wrażenie. Po zakończeniu zwiedzania zamku, udaliśmy się do powozowni i oranżerii, które również  zaimponowały nam swoimi rozmiarami i zgromadzonymi eksponatami. W Łańcucie mieliśmy przerwę obiadową, po której udaliśmy się do Markowej. Tu na miejscu zwiedziliśmy pomnik i Muzeum Polaków Ratujących żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów. Nowoczesna architektura muzeum i ekspozycja multimedialna pokazuje m.in. historii Markowej, dzieje społeczności żydowskiej i różne formy pomocy, jaką otrzymali od Polaków. Po tej poruszającej wizycie udaliśmy się do Rzeszowa na film – „Ostatnia Rodzina”, obrazujący ostanie lata życia rodziny malarza Zdzisława Beksińskiego. Film wywarł na nas ogromne wrażenie, którym dzieliliśmy się w drodze powrotnej.